Pomiechowek, dag ett

Sitter i Pomiechowek, har precis vaknat efter tre timmars extra somn pa dagen. Behover man sa behover man, sa ar det bara. Saknar svenska tangenter har sa det blir som det blir! Morfar ar ute och patar i tradgarden, han klippte graset har for en stund sen, harliga tider. Vet inte alls vad som hande, men plotsligt kanner jag mig valdigt trott. Kan vara miljoombytet. Vi fick skjuts hit av snalla moster och at en god lunch, gronsakssoppa som morfar gjorde. Han ar duktig pa soppor vad jag forstar. Jag tanker mig att juli manad ska bli en matens manad hemma hos mig sen nar jag kommer hem. Det vill saga att jag ska prova pa lite nya matratter - det brukar ju oftast ga bra, sa varfor inte? Kikartsbiffarna var ju en succe. Hm, jag saknar koriander lite grann, men annars ar den polska maten outstanding. Apropa mat sa borjar jag kanna mig lite hungrig, det har ar livet: sitta i solen och lasa lite grann, ata lunch, sova, ata lite till.

Jag skrev igar om alla  mina planer, men de gick lite i stopet. Anledning: det borjade regna igar kvall och da menar jag inte lite. Det kom typ isbitar fran himlen och traden utanfor mina morforaldrar bojde sig ner till marken for att det blaste sa - det kan man kalla regnovader. Sa jag satt hemma pa natet och sen laste jag i Coelhos bok Brida som idag avslutades har i tradgarden. Den far 3 morgonsolar av mig. Jag har lite svart att lasa om det magiska, jag dra inte riktigt med och det blir mest tomma ord for mig. Men visst fanns det vackra skildringar i boken ocksa, bland annat om nar Bridas mamma moter en man som hon genast kanner att hon alskar och hon sager att hon alskade honom pa ett satt som visade sig vara ett livs karlek pa en eftermiddag. Och det kan ju vara sa, att en intensiv kansla som karlek kanns som ett helt liv. Vackert tycker jag. Nu laser jag en bok som heter Hej da, allihopa, den handlar om Conny och hans mamma som har cancer. Jag kunde kanske ha valt en liiite gladare bok. Men det gar bra anda!


Kommentarer
Postat av: Dorota

Hej vännen!

Jag läste den boken med och grät nästan ihjäl mig... Men den var väldigt bra måste jag säga.

En tips ang tanjentbordet. Lägg till svenskt tanjentbord. Jag hade också en polk dator. Det funkar

Kram på dig vännen.

2009-06-30 @ 21:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback