Ja, jag har fattat nu, och alla andra också!

Det är Earth Hour jag tänker på - vilket jippo det har blivit. Den energi som vi spar in under perioden 20.30-21.30 på lördagen den 28 mars kommer nog att ha gått åt till all reklam, svarta mjölkpaket och annat trams. Använd istället lite sunt förnuft och ha inte alla lampor tända i lägenheten utan bara i det rum som du vistas i. Om du använder ugnen, släng in fler än en kycklingfilé så att energin används effektivt. Det jag hoppas på är att Earth Hour gör att folk får lite perspektiv på saker och ting, ni hänger säkert med på mitt resonemang...

Nu ska jag ta och sortera tvätten, ska handtvätta primärt idag. Kan ju säga att dagen varit bra, gårdagen var ingen höjdare, men det fick ni slippa, jag tyckte inte att mina tråkhumör ska hamna här! Idag har jag träffat min vän Anna-Carina, det var trevligt och jag hoppas att hon också tyckte det. vi gick till mässan tillsammans efter att ha fikat hos mig. Vädret var ju helknasigt idag, ömsom snö ömsom sol, schizofrent eller vad? Men på vägen till Gullmarsplan hade vi lite sol i alla fall - men kallt var det. Måste kolla upp var jag har lagt mina svarta vantar...

So long, farewell!

Emilia



Utnyttja solljuset.....
Kommentarer
Postat av: Svennis

Bra jobbat Emilia!

2009-03-24 @ 21:17:38
URL: http://www.dif.se
Postat av: Dorota

Hej vännen! Juz sie nie moge doczekac twojego przyjazdu, nie do wiary, ze to juz tyle czasu minelo (nie chce liczyc, ile :)). We wtorek po twoim przyjezdzie szykuje sie imprezka u mnie. Dwie moje kolezanki ze studiow skonczyly 25 lat w tym tygodniu... Imprezka u mnie :)

Czasami ma sie gorsze dni... Det är bara tt gilla läget

kram

2009-03-24 @ 22:18:08
Postat av: Dorota

Hej vännen! Juz sie nie moge doczekac twojego przyjazdu, nie do wiary, ze to juz tyle czasu minelo (nie chce liczyc, ile :)). We wtorek po twoim przyjezdzie szykuje sie imprezka u mnie. Dwie moje kolezanki ze studiow skonczyly 25 lat w tym tygodniu... Imprezka u mnie :)

Czasami ma sie gorsze dni... Det är bara att gilla läget

kram

2009-03-24 @ 22:19:02
Postat av: Emilia

Hejka!

No ja tez nie moge sie doczekac! Super bedzie i fajnie ze troche imprezy bedzie!!



Japp, det är bara att gilla läget!



Tack Svenne



Emilia

2009-03-25 @ 20:29:26
URL: http://enemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback