A lovely evening with miss B!

Hej! Vad skönt med helg. Alltså på riktigt. Hua, det var mycket i veckan och nu vill jag bara softa. Också på riktigt! Har på Lugna favoriter men är sugen på att lyssna på min mp3-spelare - har en massa ny musik som jag har fått av Emily - så mysigt att ha nytt att lyssna på! Utanför lyser solen besinningslöst - men den kämpar även mot vinden som blåser. Det är bra att det inte är för bra väder - för då skulle jag vara tvungen att gå ut - nyttja vädret... 

Min käre bror kommer om en vecka, och då ska vi ses och luncha - mysigt! Sen kommer jag också att träffa honom i sommar. Det är alltid kul att ses, vi är ju lika gamla så vi talar samma "språk".

Nu i torsdags och fredags jobbade jag med kaffe, Arvid Nordquists Classic, olika sorter. Det var en trevlig atmosfär i butiken men nu, nu är det skönt att vara ledig. Men igår kväll efter jobbet gick jag hem till miss B, en av mina bonusmammor och hon hade lagat kalasgod middag: förrätt bestående av lite grönt, rödlök och mozzarella toppat med olivolja och peppar. Sedan var det huvudrätten: thailändsk soppa - och den var läskigt god, med massa kryddor (saffran, vitlök, koriander....) och fisk och tigerräkor! Oj, alltså en ny favorit. Vi delade på en flaska vin och till efterrätt hade vi Lindts choklad med chili och jordgubbar. Och jasminete. En helkväll med andra ord! Och hon gav mig en del tips på vart jag ska gå när jag är i Gdansk. Jag kom hem strax efter elva och då vet ni som läste bloggen att det var definitivt sängdags för mig!

Jag åt ju också lunch på jobbet - de gör jättegoda hemlagade ciabattor med prosciutto och mozzarella - så det blev den melodin i två dagar - den första som jag åt var bättre än den andra - men så är det ibland! Och för någon dag sedan så nämnde jag mitt magont - och det blev potatissoppa med morötter den kvällen - vilket gjorde susen! Det är bara att riva potatis och en morot  (3 potatisar) och koka med lite vatten och salt. Milt och bra! Bild kommer nedan!

Idag är det ju melodifestival, senare ikväll ska jag till Sven med några andra. Men vi ska inte bara titta på festival utan det blir lite av en spelkväll - hoppas ju på att Agnieszka tar med sig Alfapet! Det var lite om vad som har hänt och vad som kommer att hända! Önskar er en trevlig dag och så syns vi!



 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback