Att orka med allting samtidigt som man vill göra så mycket!

Ja, det är ju ibland så att när jag har jobbat så utgår jag ifrån att den dagen är avverkad - att jag inte orkar med så mycket mer. Jag har tänkt på detta i två dagar nu - är det verkligen så att jobb är så tröttsamt? Nummer ett: det beror på vilket sorts jobb du har - använder du hjärnan eller kroppen eller båda? På något sätt så är det skönt att arbeta fysiskt, för att vara "hjäntrött" efter jobbet kan verkligen göra så att dagen är avverkad. Men som igår t ex: jag gick och tränade efter jobbet och det kändes jättebra - kanske för att dagsformen i allmänt var bra. Kan det vara så att alla dagar är olika och man måste känna efter? För är det inte lite trist att man efter jobbet bara orkar hänga framför datorn? Eller knappt det? Kanske är det så att vi intalar oss själva att vi är trötta efter jobbet? Men i själva verket så behöver vi bara ställa om fokus, att nu är jag ledig och kan göra det jag vill. Ja, det var mina tankar angående balans mellan privatliv och jobbliv.

Nu härpå kvällskvisten har jag varit med Carlos på Avanzadagen 2009. Jag kom en aning sen in på en av de många föredrag/intervjuer som skedde på en scen på Annexet vid Globen. Det var en del "kändisar" inom ekonomisektorn som var där, bland andra riksbankschefen: Stefan Ingves. Han pratade ränta, han pratade kriser och penningpolitikens roll. Gudrun Schyman var där också, hon tyckte att det här med kvotering skulle passa finemang när det gäller styrelser. Nja, tyckte publiken. Wallenberg kom och gick också. Det var givetvis prat om Investor men också en allmän beskrivning av dem kris vi genomlider och vad vi bör satsa på. På det stora hela tycker jag att Avanza verkligen ska ha cred för detta evangemang. Och så vill jag tacka Carlos för att han bjöd med mig! Det var kul och intressant! Och så lite bilder förstås!






Kommentarer
Postat av: Sven

Bonusfallskärmstyper, bah, eller politikerpensionärer med dubbla ersättningar. Njae usch!

2009-05-06 @ 22:40:06
Postat av: Sven

Nämen nu var jag lite elak där.

Kram på er alla

Fnirf

2009-05-07 @ 00:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback