Lediga Lördag!

Åh en skön sovmorgon fick jag. Nu har jag tittat på Nyhetsmorgon och tänker på vad jag vill göra idag. Framför allt - ut i solen och bara ta in värmen! Men ordningssam som jag är så ligger andra saker också på schemat - sortera tvätten...disken. Men! Det ska inte vara för att jag måste utan för att jag vill. Dessutom vill jag fotografera idag. Och göra en smoothie på mina hallon, banan och vaniljyoghurt. Funderar på att köpa en juice för att krydda till det lite. Dessutom har jag sedan bullbaket kardemumma hemma. Imorgon mina vänner är det dags för promenadomgång 2, vi ska ut till Upplands Väsby - inte så många kilometer att gå men eftersom vi hade tidsbrist sist så är det nog bra att ta en kortare sträcka. Matsäck är nog ett måste, med tanke på att jag kan bli hungrig lite här och var. Jag har en bit baguette som jag skulle kunna göra i ordning. Åt en bit av den tillsammans med brieost här på morgonen och en äggröra med fetaost.

Jag vill måla lite också. Och ta hand om mina blommor. En har totaldött, gett upp. Det är trist, för jag har haft den i över ett år. Det är det längsta för mig när det gäller att ha blommor hemma.

Bio blir det ikväll med min vän Sven - state of play. Den har jag varit nyfiken på och sett lite om den på TV. Det blir en bra dag idag!


Kommentarer
Postat av: Nisse Norr

Urtjusig blomma, gillar verkligen färgen, och så de tunna bladen, är nästan så att man tänker på körsbärsblommor. Men har ingen bra gissning vad sorts blomma det är. Kan inte tänka mig att en vanlig pelargon är sådär fin. Och de brukar ju dessutom vanligen vara röda eller vita, ja vissa är väl rosa, Mårbackasorten tror jag. Jag har bara röda pelargoner som jag alltid vattnar med Blomstra. Förresten så läste jag att kyrkorna har en Jesusmanifestation i Stockholm idag. Katolska kyrkan finns säkert med för Alla ska ju med.

2009-05-02 @ 15:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback