Onsdagskväll - en lugn sådan

Yogan var lika bra denna veckan, så det kändes skönt att vara där, låta mig ta hand om mig själv. Andninen är verkligen viktig, men det har jag insett för länge sedan. Nu är det i alla fall skönt att vara hemma, det är tyst och skönt och jag ska ta mig en sista kopp te och läsa lite grann. Imorgon är det Kristi Himmelfärsdag vilket betyder att det är kyrkan för mig.

Sven kom med en överraskning till mig idag - eller till oss kan jag ju säga: han har fixat t-shirts med foto av oss och med vandrarnas blogg! Det är ju så häftigt! Tack Sven, det var en glad överraskning och jag ska definitivt ha på mig den på fredag! Visitkort hade han ordnat också - bra det med.

Nu börjar faktiskt mysfaktorn att gå upp här med några procent, jag har städat och donat. Emily var ju så flitig igår med sopborsten, jag blev ju inspirerad bara där! Och inatt mina vänner, så sover jag i vardagsrummet. Jag har hittat en ny plats som jag verkligen gillar. Sängen står nämligen vid fönstret och där kikar solen in på eftermiddagen - hur mysigt som helst!

Ja, då kanske jag ska sammanfatta dagens detox:

1. Det har gått mestadels bra: fått i mig grapefrukt, broccoli, nötter, mycket dricka, katrinplommon, solroskärnor
2. Fuskade med äppelkaka, men det får gå ändå!
3. Har lite ont i huvudet - läste någonstans att de första dagarna kan vara lite jobbiga.
4. Jag har handlat mat på PrisXtra idag, bland annat sojamjölk som räknas som okej, istället för vanlig mjölk. Däremot tycker jag inte att priset var särskilt okej...Bönor har jag också införskaffat och funderar på att göra kikärtsbiffar på lördag. Men då måste jag inhandla koriander och lite annat.
5. Jag har insett att jag är intresserad av mat och hälsa. På riktigt. Det innebär att jag vill läsa mig in på det här med detox mer, så att jag lär mig lite!

Nu kommer dagens matintag på bilder, varsågoda. Och så syns vi imorgon!




Frukost...


Lunch...


och middag!


Här ska jag sova!

Kommentarer
Postat av: Beauty by Tanci

Hej hej! Tack tack :) Jag jobbar med ekonomi! Jag får hem alla produkter så jag käper inte själv mycket alls! :)

2009-05-21 @ 10:49:14
URL: http://beautybytanci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback