Solen är här för att stanna!

Om jag får bestämma i alla fall! Så skönt att vara ute och idag på vandringen kunde jag ta av mig både jacka och tjocktröja. Det luktar sommar överallt - riktigt mycket på vissa ställen! Nu är jag hemma och avnjuter en smoothie innehållandes banan, frysta hallon och blåbär, apelsinjuice, yoghurt och linfrön. Radion är på, med en alldeles lagom volym.

Igår var det ju Eurovisionfinalen - och kan vi komma överens om att Norges bidrag var värdig vinnare? Norrman eller inte - bra var det! Fairytale...Själv spenderade jag kvällen tillsammans med min syster hemma hos Sven. Där var också Carlos och Agnieszka. Senare kom också Kostas och Agneta. Fullt hus med andra ord. Det var mysigt och vi åt äpplepaj, som jag bakade, och så var det goda grönsaker med dip! Vi fick glass också...!

Nu håller jag på att tina lax som jag tänkte göra i ugn. Men vid närmare eftertanke kanske stekning kan vara ett bra alternativ? Jag har dessutom kvar lite bönor, jag undrar bara om de fortfarande är okej...hoppas det. Jag tänkte just tanken att jag har så där lagom lust att laga mat - jag hade hellre bara tagit det lugnt...Men när hungern kallar har jag inte så mycket till val. Tänk om jag kunde välja när jag ska vara hungrig?

Inte ska jag börja tänka på veckan som kommer men jag måste säga att jag är supersugen på yoga igen. Sådär att jag vill att det ska vara onsdag nu. Men jag längtar också till klockan 21.00 ikväll - då är det nämligen deja vu på TV 4, en mycket bra film! Tills dess mina vänner ska middagen vara uppäten och tvätten sorterad!

Ah, en sak till, en gammal vän till mig ska ha utställning imorgon, så jag ska till Södertälje på vernissage! Kul och givetvis tar jag med mig kameran! Apropå det, jag har inte alls målat denna vecka. Men jag har tänkt på det i alla fall, och så snart jag är klar så kommer det på bloggen!



Från gårdagens äppelkakebak...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback