Att ge upp kan vara bra

Ett annat ord är förstås acceptans. Jag accepterar, helt och fullt, att min skrivare inte tänker fungera och att jag inför mötet imorgon klockan 09.00 inte kommer kunna ha med mig varken CV eller arbetsprover. Däremot, så väljer jag nu istället att stänga av datorn, läsa lite i min bok Märk världen (som för övrigt är megaintressant) och innan klockan slår 23.00 kommer jag att sussa gott. Jag gillar acceptans, för det gör att jag kan se nya möjligheter. Det jag gör är - på morgonen skickar jag ett litet godmorgon-mail till min eventuella kund, med hänvisning till mötet, och skickar sedan några exempel på vad jag har skrivit - som en liten aperitif. Det funkar för mig - det får funka för dem!

 

Jag är lite stolt. Också över dagens prestation. Jag säljer choklad som en gud. Och den med salmiak är ju så god!

 

Det är fredag snart. Vad jag har längtat. Särskilt mina ben som ska ligga i sängen och bara mysa av det faktum att det är helg, helg och helg!

Kommentarer
Postat av: Sven

Dubbelplusbra:D

2009-11-26 @ 22:49:04
Postat av: Dorot

Ville skriva lycka till men det är över nu... Hur som helst hoppas jag att det gick bra.

Kram

2009-11-27 @ 12:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback