Det lider mot ljusare tider

Ja, ljus kan tändas, glitter kan hängas upp, leenden kan lysa upp - gör ditt liv ljusare och ta hand om dig själv, kryp ihop med en filt och bra bok och njut av att teet smakar gott. Själv har jag börjat med en bra vana - jag är ute en timme varje dag (minst) och blir på sätt piggare. Andra trevliga biverkningar är att mitt kreativa sinne också vaknar till. Jag hade egentligen tänkt att blogga innan jag gick iväg, men sköt upp det. Bra val!

 

Igår sved det till i plånboken, jag vet att jag kan hitta en billigare - men jag ville ha det klart, så att jag kan börja med bokföringen. Vad är det jag talar om? Ja, det är inte årets julklapp om jag säger så. Jag köpte en konteringsstämpel. 355 pix. Aj.

 

Efter promenaden gick jag till Coop Konsum och köpte mjölk och yoghurt - och sen! En lussebulle från gateau. Oj, det var god. Så nu mår jag bra. Ska hjälpa Svenne med kartonger idag. Och vi är lite glada eftersom Sirqus Alfon ska ha en julshow som vi förhoppningsvis ska gå på!

 

Intervjun igår på morgonen gick alldeles utmärkt - jag berättar mer ifall det blir skribentjobb! Jag kände mig verkligen upplyft efteråt och jag är stolt över mig själv att jag kunde vara mig själv och att jag har kämpat denna vecka med allt ifrån choklad (Anton Berg) och sedan här hemma.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback