Jag kunde (inte) andas till slut

Rubriken är tagen från en låt av Melissa Horn - ni som inte märkt att jag är beroende av denna sångerska vet det nu.

 

"Jag gav upp för länge sen..."


Vaknade 07.00 av en lövblås - otrevligt och alldeles för tidigt, vad hände med krattan? Nej, vi ska stå och blåsa bort löven. Jag kikade surt ut genom fönstret och ville nästan gå ner och säga till honom. Men jag orkade förstås inte. Annars har natten varit lugn. Gick först upp halv elva, jag har fipplat här hemma (hur kan det bli så stökigt?? Sven vet varför, han sa det för några dagar sen)

 

Att våga är att utvecklas. Att kunna ta nederlag är också en övning. Jag har några telefonsamtal kvar och jag drar mig för dem. Har du en famn för mig?

 

Känna glädje. Känna sorg. Lidande kanske är nödvändigt ibland? Men samtidigt är det svårt med lidande, det tär på den egna personen och på relationerna runt omkring. Många vill vara bäst på att må bra - med hälsa, jobb och allt annat som spelar roll. Men vad händer när man blir bäst på att må sämst? Jag har tipsat om denna blogg förut, men den tål att nämnas igen - det är en må bra - blogg som viktoria driver. Det var nu ett tag sedan som jag var där, men ibland kikar jag in.

 

Det är lite "trötter" nu, men det accepterar jag. Mitt fina jag behöver vila. Sockor på fötterna, varma drycker och göra sådant som jag tycker om. I eftermiddag har jag en inspirationsfika med Mimmi, en tjej som jag träffade på en av skatteverkets träffar. Vi ska prata företagande - det ser jag fram emot.

 

Du som läser kanske också har funderingar på vad må bra egentligen betyder. För vi är ganska duktiga på att förstå vad må dåligt är - i alla fall jag. Att definiera må bra är nog på sin plats, eller vad säger ni?

 

 

Må bra enligt Emilia (tänk både kropp och knopp!)

 

- vara här och nu och kunna le åt fåglar som pickar på mitt fönster (knoppen)

- att göra saker utan att ha dåligt samvete för saker som man inte gör (knoppen)

- att sova och äta bra (kroppen)

- träna yoga med medveten närvaro (kropp & knopp)

- att höra att man är bra (knopp, men med känslor i kropp)

 

 

Kommentarer
Postat av: Dora

Jag har en famn för dig

Kram

2009-11-11 @ 16:47:30
Postat av: dagenskreativa

Titta gärna in på min kreativa pysselblogg:)



Kram Anna

2009-11-11 @ 23:20:58
URL: http://dagenskreativa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback