Skapa. Vara. Göra. Sluta. Vila.

Verb. Det är det jag har bestått i de senaste dagarna. Och jag tumlar runt i världen som en tvååring men förväntas vara vuxen. Jag fyller 30 år om två månader och femton dagar. Tänk vad stor jag har blivit. Gabriella, som jag träffade idag, tyckte att jag hade vuxit sen sist. Och det kanske jag har. Men sen tycker jag att livet stannar ibland, samtidigt som jag ser mig själv flyga där framme. Men tanken stannar. Att stanna är också ett verb - tänk på det. Nu stannar jag till exempel. Och vet ni - att det är inte lätt att se på världen. Det är ett mischmasch av människor i olika situationer, en del lyckliga och en del mindre lyckliga. Dorota, Viktoriae, Matilda och Kinga kommenterade mitt förra inlägg, och det märks att jag inte är ensam i att undra. Liksom hur ska det här gå? Jag har varma fötter, men det har inte alla. Fast! Att jag har någonstans att bo och mat på bordet - det är jag faktiskt tacksam över, så där att jag uttrycker det. Visst tycker jag att livet är urtrist och bökigt. Men det finns ju alltid en jämförelse att göra.


Skapa - ja, vi skapar världen och världen skapar oss. Om du kunde välja, vad skulle du skapa? Jag vill skapa GLÄDJE. Och så tar jag ner det på det lilla perpektivet och där ser jag att jag kan ju det. Med vänner och med det jag gör på jobbet. Igår pratade jag med två tjejer om middagsproblem (läs: jag la mig i) och det gick faktiskt över förväntan - kanske skapade jag lite glädje?


Vara - snälla nån, vad jag skulle vilja bara vara. Men vad är det egentligen? Vad är "bara vara". Jag tror i alla fall att det skulle vara skönt. Tips nån?


Göra - göra göra göra. Sätt ett "inte" framför och jag blir nöjd! Nej, men jag skulle vilja dreja - det är vad jag vill göra. Och måla lite - också bra "göra-grej"


Sluta - haha, jo ni skulle bara veta! Jag skulle vilja



1. Sluta oroa mig
2. Sluta tro att jag lever ett dubbelliv
3. Sluta leta efter mannen i mitt liv
4. Sluta önska mig ett annat liv
5. Sluta att inte tro på mig själv = börja tro på mig själv (hamnar under kategorin "göra")



Vila - vila nu! Vila i att jag är jag. Vila i att saker tar tid. Vila i livet. Vila, vila och vila.




Motion är bra - jobba med motion??

Kommentarer
Postat av: Kinga

Jag vill skapa Sanning och Mod.

2009-11-16 @ 00:10:40
Postat av: Kinga

Hur då lever ett dubbelliv? Utveckla gärna!

2009-11-16 @ 00:12:13
Postat av: Hanna

Kanske ska man se jakten och oroandet som en del av livet. Ta exemplet leta efter drömmannen. Försök att ha så kul som möjligt medan du letar. Dejta många, ha kul med dina singelkompisar etc. Försök att inte se letandet som något jobbigt utan som något som tillför ditt liv något. Så kan du se tillbaka när du har din drömmman och snoriga små ungar och tänka vilket kul singelliv du levde.



Lite snurrigt inlägg kanske, men hoppas du förstår vad jag vill komma fram till. Livet är hopplöst ibland, det är bara att försöka skratta åt det.



Kram Hanna

2009-11-16 @ 09:30:19
Postat av: Svenne

Oj, blev det tre svar på förra inlägget, det var inte meningen. Nervösa fingrar inget annat :)



Du tänker så bra och skriver så rätt. Det som behövs är en gnutta visdom så kommer att falla på plats.



Visdom är sånt som kommer med sen man föddes. Det utvecklas innefrån och utåt. Visdom kan aldrig komma utifrån och in till dig.



Jag har samma problem jag. Jag sitter här och ser lösningen framför mig men den blir inte lagd. Kunskap utan visdom är ingenting. Vår visdom kan lockas fram. Jag vet att du finns där!



"Jag lever mitt liv i dom dubbla skuggornas riken".



Visst blev snurrigare nu va?

Kram Svenne

2009-11-16 @ 15:50:22
Postat av: Dora

Fint inlägg, vännen.

Jag saknar dig i verkligheten.

Kram

2009-11-16 @ 19:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback