Bra grejer. Och sånt som inte fungerar.

Bra grejer: packlistor, idomin för torra läppar, en kopp te, vänner för livet. Sånt som inte fungerar: att hänvisa till raketforskning när det enda man ber om är hjälp (jag tog det inte så hårt dock...), rygg efter för mycket jobb, idéer som inte går över till handling, pappersröran i mitt vardagsrum...

Tänk, en sådan sak att jag kunde låna om mina böcker via nätet, det gjorde mig lite smått lycklig i och med att jag ska befinna mig på en flygplats imorgon och jag har inte tid att springa på bibliotek....Men vad skönt att sådant går att ordna hemifrån. Har nu packat, efter packlistan, och nu kvarstår necessären och alla tekniska prylar. Eltandborsten får dock stanna hemma. Svenne kommer inom en timme, så jag har sällskap för kvällen - vilket gillas!

Apropå Svenne - vi är härmed certifierade borrare - jajemän! Vi (läs Sven med korrigering av mig) borrade fyra hål i väggen ovanför fönstret i sovrummet så nu kan en gardin hängas upp - fantastiskt! Nu kan vi alltså borra utan att känna oss rädda. Men lite läskigt var det. Förstås.

Vi skrattade gott igår åt lite olika saker: nummer ett: min marsánsås som jag gjorde till äppelkakan såg ut som fogmassa till konsistensen. Sen har jag också börjat höra dåligt. Så nu är vi två. Tänk om vi hela tiden missförstår varandra? Hm...En annan rolig sak, eller ja...Hur som helst, Sven funderar på att rymma landet i några veckor för att slippa mörkret..

- oj då. Hm (Sven)
- Vad händer? (Emilia som ligger på en madrass på golvet och försöker ta igen sig efter matlagning och städning)
- Ja, de vill ha 40 000 kronor för två veckor på Mauritius...
- Haha, för 40 000 kronor kan du får två veckor i lyxiga Enskede Gård, all inclusive. Ta med dig katten (Emilia som också funderar över hur livet utan Sven kommer att se ut i två veckor...)






















PS. Ja, vi umgås mycket, in case you didn´t know...
Kommentarer
Postat av: Malin

Tack så mycket! :)

Gud vad glad jag blir att höra att du följer mig och hejar på mig!



Är allt bra med dig? Hur går det med din träning?

Massa kramar!

2009-10-13 @ 12:20:39
URL: http://www.metrobloggen.se/malinlundebring

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback