Det är gott att leva...

...och skönt att sova. Och lära sig surfa effektivt på nätet, det tror jag stenhårt på. Inte hålla på att klicka överallt och gå vidare från sida till sida. Göra det man ska. Typ. Måste ju också få berätta att Sven och jag har ett guldstjärnesystem. Ja, när vi gör nånting bra för varandra så pratas det ofta om guldstjärnor i dessa sammanhang. Jag kan nu meddela att Sven har kvalificerad sig till en ny nivå: Diamanten. Den fick han för att han hämtade mig i Täby Centrum efter jobbet och skjutsade sig själv och mig till yogan. Han kom till och med upp till Hemköp och satt och väntade. 18.01, en minut efter schemat, så var jag klar. För jag ville verkligen inte missa min favorittisdag på Deva Center med Janne Spetz - då fungerar jag inte resten av veckan...

Nu sitter jag i min säng och knaprar på de sista lakritsbitarna som jag har tagit fram ur skafferiet. Lakrits är underskattat och finns det en kanelbullens dag så kan det väl finnas en lakritsdag? Någon rättvisa får det vara. Kanske att jag kan gå till val på detta...

Om ni visste vad jag fick göra igår skulle ni bli lite smått avis. Ja, för har man träffat lilla Klara en gång, då vet man att livet är alldeles bäst. Hon är en söt liten prick i kiwitröja (?) och beiga byxor och hon verkligen älskar, jag menar älskar, att kolla på träd. Det finns inget bättre än att kika på dessa ståtliga gröna (numer röda) saker. Och igår var det extra bra eftersom mamma Maria bar lilla Klara i sele - nu är lilltjejen så pass stark att det fungerar med sele - och jag måste säga att det var spännande att se hur Klara tittade på omvärlden och man kunde nästan ana vad hon tänkte. Ja, om ni har möjlighet att träffa små Klaror eller andra bebisar, gör det, för man blir så glad av det. Det var förstås också jättekul att träffa Maria och Mike...Det är bra att de bor så nära..!

Nu blåser det som bara den och jag ska alldeles strax duscha och sen sova. Men jag behövde komma in på datorn en stund. Det blev en lätt och sen middag bestående av två ägg, skuren potatis och ost och lök. Allt detta i stekpannan. Mums.

Kram allihopa, vi syns!
Kommentarer
Postat av: Kinga

Igår åt jag en ekologisk chokladkaka, en blandning av ljus och mörk choklad med lakrits i.

MUMS :P

2009-10-06 @ 23:17:17
Postat av: Emilia

Härligt! Vad gott, tror jag (?) Ha det bra!



Emilia

2009-10-07 @ 09:21:50
URL: http://enemilia.blogg.se/
Postat av: Sven

Tack för all uppskattning, det gör att kan fortsätta. Du är den du är! Men jag kan nog säga att du sitter på smaragdberget och dinglar med fossingarna i silverån. Vad skriver jag, ja du vet hur det är.

kram Svenne

2009-10-07 @ 18:02:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback