Ekonomisk kris (?) - inlägg

Jo men det är klart - visst gillar jag att få uppmärksamhet på bloggen - det är feedback på mina tankar, ibland av helt främmande människor, idag från Emmy på Sveriges Radio. På något sätt vill jag även ha allvarligare teman här på bloggen även om jag vet att ni älskar mina kikärtsbiffar och vill veta hur många morgonsolar som Idol får i höstens tappning. Men nu handlar det om ekonomisk kris och den 15 oktober kommer jag att ha ett inlägg om KLIMATET - pappa är välinformerad och på söndag vid födelsedagsfikat kommer vi att diskutera detta högst aktuella ämne.

Hur påverkas jag av krisen? Den frågan ställs just på Sveriges Radio P3 och jag känner mig manad att svara. Innan dess så kan jag då göra lite reklam för P3 och säga att är ni intresserade av KRIS:en så klicka här.

1. Jag tror inte att jag påverkas av krisen - inte rent ekonomiskt just nu
2. Jag har däremot fått en "känsla" av att det är svårare att få arbete, så hoppet sinar lite grann, men detta kan ju bero på falska löpsedlar
3. Jag vågar också påstå att jag blir lite provocerad av denna sk KRIS - jag tänker ignorera den och söka arbete/kunder ändå - tidningar skrivs ju fortfarande och jobb utlyses fortfarande. KRIS betyder inte STOPP. Kris betyder: hitta lösningar som fungerar bättre än de gamla mönstrena.
4. Ja just det - fick höra att lönen inte kommer att höjas pga KRISEN - okej. Det blir legitimt att hänvisa till den. Det gillas inte hos mig.


Vad tycker du? Våga vägra Kris? Läs gärna det här inlägget om hur jag tror att löpsedlarna påverkar krisens vara eller icke-vara!
Kommentarer
Postat av: Dora

Jag bryr mig inte om krisen faktiskt. Jag tror inte heller att den påverkar mig på något negativt sätt. Jag har fått ett bra jobb och 3 andra erbjudanden till bra jobb. VIll man flytta på sig och är man bestämt att klara sig trots krisen finns det bara lösningar.

Ha en trevlig söndag,vännnen. Hoppas vi ses snart, jag saknar dig.

Många kramar

2009-10-03 @ 12:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback