Ett konsumbesök senare

Lite bättre status på gnällfabriken - jag vet inte riktigt hur det kommer sig att humöret är så skevt. Men måste man alltid veta allting? Nej och ibland är det skönt att flippa lite. Utan att det får alltför stora konsekvenser vill säga. Jag vandrade iväg mot Konsum. Löven prasslade och flög omkring mig, som om de ville visa sitt stöd för mitt turbulenta inombords. Ja, natten var redan kommen, trots den tidiga timman och jag funderade över skuggornas form och om de på något sätt kändes skrämmande eller inte. Höstlukterna var där, utan tvekan, för att understryka att november är nära. Men det är så det ska vara, på väg till Konsum. Glad lite grann över valet att ta på mig en tjockare tröja. Funderingen gick: jag behöver en ny jacka. Bara för att. Men så tänkte jag på dem som inte har någon värme, kanske sover på gatan. Deras längtan efter tak över huvudet blir så mycket viktigare än att jag vill slippa min Tranan Hockey nr 16 i höst. Tänk till. Så får du se.

En mörk kväll i oktober, 2009, Emilia vid tangentbordet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback