I found my light, but where is he tonight?

Det är Allhelgona. Och jag har blivit allhelgonalized på Skogskyrkogården. Var där med vän och tände ljus. Fantastiskt att gå genom en land av ljus i mörker. Ljuset vann. Tyst. Löv som prasslar. Rök ur munnar. Jag sa det, att det borde vara Allhelgona oftare - inte minst på tanke folkhopen i tunnelbanan. Det gick att komma fram till stationen - men inte ner och ut. Så det kan gå.

Snäll vän skjutsade hem mig och nu sitter jag i ett skinande kök och funderar på om jag ska ha röda läppar ikväll. Och om jag överlever denna kväll i stort. Förstå mig rätt, det handlar om trötthet och apati, inget annat. Melissa (Horn) sjunger i min dator och jag känner igen mig. Det är det som kallas träffande musik. Eller bra musik. Helt enkelt. Och så har jag en liten crusch på Amanda Jenssen - hon skrålade under hela sommaren i min mp3. Tack. Dessutom har hon släppt en ny skiva - Happyland. Vore ju Happy om den fanns bland mina skivor.

Dags att dricka upp det sista av mitt te och sedan göra mig i ordning. Ska gå om 23 minuter. Alvedon tagen. Nu måste jag bara ta mig i kragen!





Kommentarer
Postat av: Dora

U mnie tez Melissa w komputerze, caly weekend i caly tydzien... Dobre slowa.

Milego wieczoru, buziaczki

2009-10-31 @ 18:50:46
Postat av: Anonym

Hola chica! Hoppas allt är bra med dig?? Jag är lite som du = alltså seg på sms-svarandet haha.. men jag är iallafall hos pappa nu :) Vi borde verkigen ses snart? Kanske spela badminton eller simma med mamma i Farsta.. schizzle!

Puss godnatt

2009-11-01 @ 23:32:11
Postat av: Anonym

Antar att du förstår vem jag är haha // Monika!

2009-11-01 @ 23:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback