Ja, då var det dags för den årliga förkylningen...

Kom till Warszawa igår och redan på morgonen, hemma i Enskede Gård, kände jag att halsen inte var som den brukade. Och mycket riktigt, jag vaknade alldeles hostig idag så nu håller mormor och morfar på att kurera mig – det går riktigt bra. Nu på eftermiddagen, efter en väldigt god lunch, tog jag på mig varma kläder och gick ut till parken här bredvid (Pola Mokotowskie) och det är kul att se skillnaden mot i somras när jag låg där på gräsmattan och stekte mig. Massa hundar ute som går och jag såg en söt svart en som jag hade lust att klappa, men jag tänkte att det kanske var bäst att bete sig normalt. Eller så normalt som det går medan man går omkring och snorar och hostar. Sedan var jag inne på en av mina favoritbutiker – Rossman – och handlade ansiktsmasker, specialte och näsdukar. Sen köpte jag lite nötter och aprikoser på en affär som låg mittemot.

 

Nu är jag hemma igen och läser en bok om pengar. Det som är så tabu, ni vet. Och vi får se om den ger mig någonting, det är Nina Jansdotter som har skrivit den. En annan bok som jag läste ut igår var ”tio tankar om tid” av Bodil Jönsson – jag är väldigt nöjd, även om jag kanske inte förstod allt. Det här med ställtid tyckte jag var extra intressant, att det tar en viss tid innan man börjar göra saker, och ställtiden för en sak kan vara betydligt längre än ställtiden för något annat. Och styckad och ostyckad tid fick mig att inse att jag gillar nog styckad tid. Men så brukar jag vara extra glad när jag får tid över om jag lyckats göra klart innan tidsblocket är slut. Att tänka i tidsblock, dvs att man går in i olika aktiviteter där man uttalat använder tiden till just den aktiviteten, har gett mig mycket. Och det är ur boken ”Må bra medan du lyckas” (som dessutom snart är utläst, jag tror Sven vill få tillbaka den…)

 

Annars då? Jo, har varit lite busig och gått mot rött en gång. Kom på det efteråt, precis när jag kom över gatan, men som tur var det ingen polis i närheten. Men lite busigt var det. Nu ska jag läsa vidare om pengar – vad tycker ni, kan man prata fritt om pengar? Och hur mycket pengar behöver du för att känna dig trygg? Jag behöver för mina fasta kostnader plus mat – då känner jag mig ganska nöjd. Gärna en lika stor summa till på kontot ifall något oförutsett händer…

 

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, hoppas du får en trevlig kväll framför din polska teve:)

2009-10-13 @ 19:46:19
URL: http://saralingon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback