Vad har du att se fram emot i november?

November är helt klart den värsta månaden – det är då man ska ställa om sig totalt mörker och till att solen enbart skiner på bestämda tider. Nej, då är det dags att kura ihop sig med en bra bok och en kopp te – men goda råd är dyra – ska vi sitta och surpla te i en månad? Och inte orkar vi väl läsa sida upp och sida ner heller…

Nej, jag fick ett bra tips av en vän – se till att ha roliga saker att se fram emot! Och jag tänker mig att detta är ju alldeles utmärkt. Min budget är begränsad, men det är inte min fantasi! Jag tänker dock inte redovisa en hel månads aktiviteter på bloggen, utan jag tänker mig en rolig aktivitet per vecka, för att förgylla vardagen lite grann…!

 

OPERATION NOVEMBER / STRIDSPLAN!

 

V 45 Bio med Solnagänget – yeeha! Och det är jag som är lekledare igen och får bestämma film – det ser jag fram emot!

Bonus på detta är fest hemma hos Emily och Anders, det är ju strålande!

Sen är det hälsomässan i älvsjö! Men det har med jobbet att göra

V 46 Ja men visst, det är basar i kyrkan och flitig som jag är så har jag anmält mig för att stå med Vibeke och sälja prylar till förmån för fattiga barn i Thailand. Men! Det innebär att jag bokar in en dag med brödbak – här ska det bakas för fulla muggar!

V 47 blickar tomt mot mig…Kanske en fika hemma hos mig med vänner…Vet ju exempelvis att Ida och Anders (Ulliz ´ och Emilys respektive) inte har varit och sett hur jag bor än…Det känns som att lördagen den 21 november eller söndagen den 22 november kan vara alternativ för höstfika hos mig. (SSSch, säg inget till dem än…)

V 48 Åh, en vecka med massa jobb…Det ska säljas Anthon Berg för fullt. Men. Alltså, det är så att jag är väldigt sugen på att ta en ansiktsbehandling. Jag bokar in en på lördagen, den 28 november. Sagt. Och snart gjort!

V 49 Är det lite bonus eftersom november går in där…Kan ju säga att jag och Sven ska gå på Bröderna Lejonhjärta på onsdagen!

 

Jag utmanar er att göra en lista för november!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback