Det är inne att uppdatera...

Fick en kommentar av syrran att jag inte uppdaterar lika ofta. Det är oroväckande. Men samtidigt, vem existerar bloggen för? Ska den ha tydliga mål eller vad? Jag har en trogen liten skara som följer mig, och då är inte syster någon som går in varje dag. Men ändå, uppdateringarnas icke-vara verkar existera.

För inte så länge sen introducerade jag mitt parallella liv med mayan. Att jag helt enkelt inte ska shoppa mellan den 3 augusti och 3 oktober. Det är dags för en utvärdering.

1. Det har gått bra - riktigt bra. Jag kör med varianten 80 kronor per dag. Rätt och slätt
2. Det har tillkommit några extraordinära poster: yogakursen, mobilen och en ny laddare till datorn. Men det står jag för ur också ett miljömässigt perspektiv: min förra mobil drog en massa ström i onödan och utan laddare, ingen blogg. Yogakursen talar för sig själv. Den kostar men kan sägas leva parallellt med mayan.
3. Det har inte varit jobbigt. Klart att jag också tycker om att shoppa. Det ligger i generna (jag är kvinna!). Men det finns en tillfredsställelse att säga nej också.
4. Jag har planerat utgifter för oktober månad: teater gånger två, skor (röda).
5. Begagnade kläder kan leda till missförstånd. Särskilt när jag går omkring i min mycket sköna "tranan hockey" jacka nummer 16 och får höjda ögonbryn hos killarna på t-banan. Vilken tjej, hon måste vara grym.
6. En liten summa pengar har lagts undan på kontot *säger hon förnöjt*

Summa summarum: det parallella livet har sin gilla gång. Det känns helt okej. Funderar nu på nästa steg i min relation till pengar. Det kommer mer om det.

Äppelpaj är en sån sak som får livet att vara extra "yeah" här hemma på Gården. Syster och jag fixade ihop den och med vaniljsås och te med mjölk så kan vi säga att vår dag är gjord.

Om en och en halv timme är det dags att åka in till staden och arbeta. Ni som undrar med vad kan läsa mitt förra inlägg!

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Jenna

Vad skoj att få göra en kostanalys åt en vän! Låter superspännande. Ser oxå fram emot att få göra något sådant efter att min egna analys är klar :) Hur många dagar är registrerade?



Hoppas det går bra på jobbet idag! Ni har i varje fall härligt väder på er sida :)

2009-09-20 @ 14:46:25
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback