Fispumpar och gulliga katter... En dag på Gården

Ja, alltså det är helt otroligt vad marknadsförare och företag hittar på. Men det fick Maria att börja skratta i alla fall - vem köper en fispump till sitt barn? Då är det väl bättre och introducera fritt fall på Grönan - det överlever man oftast i alla fall och jag har hört att säkerheten är riktigt bra...I jämförelse med fispumpen (gasläcka kan inte vara kul...)

Ja just det. Det var så min dag passerade: på gräsmattan utanför mitt hus, med Maria och lilltjejen Klara som är så söt att jag bara var tvungen att ge henne en lektion i polska. Man vet aldrig, hon kanske blir en Polenentusiast och i och med att hennes mamma Landskapsarkitekten hela tiden babblar på om träd, bär och blommor, då tror jag att ordet träd på polska, drzewo, kan bli väldigt användbart (dock inte på restaurang!).

Det var inte bara Klara som var busig idag. Det var nämligen Bus med. Maria gick bort en stund och så hörde man bara ett lite "åh" och då var det klart - en katt var på ingång (ja, t o m två, men det var en som fick Marias hjärta att inte bara smälta, utan som hon själv uttryckte det: "nu har jag inte tid att vara mamma!") Så under en lång härlig stund busades och lektes det med kattungen Bus som hade en grön julgranskula runt halsen. Sedan kom Mike förbi och det var dags att avsluta dagens Parkande och Kaffedrickande med Goda smörgåsar på Gården.

Nu på kvällen har det varit kundalini-yoga. Har jag sagt att jag är frälst?



Kommentarer
Postat av: Jenna

Oj vilken sötnos till katt!



Ja vi har inte riktigt bestämt oss för destinationen ännu.. Jag har så himla tight med skolluckor från obligatoriska seminarier och dyl så vi kommer nog anpassa resmålet efter hur utbudet ser ut just under de dagar vi vill vara borta :) Det lutar i varje fall åt sydamerika eller asien!



Hoppas du får en fin dag idag! Kram

2009-09-09 @ 14:42:33
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback