Kom igen, Emilia, kom igen!

Hjärngympa blir det strax - ska arbeta med affärsplanen - och det är bara att köra igång. Är hemma hos Sammy och passar hunden Marius. Vi har varit ute en halvtimme och jag har gjort mig en kopp kaffe och ska alldeles strax köra igång! Måndagar är en bra dag att få iväg lite av det som försigår i huvudet. Marius ligger nöjt på mattan och själv är jag taggad!

Jag har en del nyhetsbrev som jag prenumerar på, bland annat finns det en mental coach som heter Olof Röhlander och idag tycker han att vi alla ska köra igång med att göra saker, det är trots allt måndag:

"Det som ligger bakom oss och det som ligger framför oss är bagateller i jämförelse med det som finns inom oss."

Det här är bevingade ord av Ralph Waldo Emerson, amerikansk författare och filosof. Emerson betonade personlighetens rätt till fri utveckling.

Emerson sa också: "Do the thing - and you shall have the power." Vänta alltså inte på rätt känsla utan sätt igång med det du ska göra och kraften inom dig kommer att komma fram. Det är måndag och veckan är som ett Tabula rasa - ett tomt papper som väntar på att fyllas med meningsfullt innehåll. Så släpp loss kraften inom dig och gör det du ska så kommer det här bli en kanonvecka.

Jag testar. och återkommer med resultaten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback