Men berätta hur du mår...?

Ja. Det kanske är så att jag inte vet. Jag vill ha dig nu, som jag hade dig förut (Melissa Horn & Lars Winnerbäck)

Det är bra att ta beslut i förvirringens tider. Bara ett enkelt - hur dagen ska se ut. Idag var det som att livet vände sig mot mig. Jag bad om tålamod och motivation. Jag tänkte, det går över. Det bästa jag har gjort var att stava mig härifrån. Tog mina två pinnar och bara gick. Tanken var att bara ta mig framåt. Det var ett beslut som jag tackar mig själv för.

Tvätten är gjord. Golvet i vardagsrummet är torkat. Mat har lagats. Komposten har slängts. Mail har skickats. Kursen ikväll var intressant. Och jag var där. Kan du inte bara vara nöjd Emilia? Varför ska du ha så höga krav? Låt dig själv vara ifred. Låt dig läka, lär dig att känna igen. Du sa att du bara skulle vilja skita i allt - det kanske egentligen inte är så dumt? Bara för en stund i alla fall.

Skratta en stund. Le åt tanken på människor som ger dig energi. Tänk att du kanske ändå ska möta någon som du ska dela livet med? Om ett år, om fem, vad spelar det för roll. Det kanske finns något för dig. För mig.




Kommentarer
Postat av: Dorot

Kan du inte bara vara nöjd, Emilia?? DU är jätteduktig och du är så fin. SÅ lät dig läka. Allt kommer att ordna sig

Kramis

2010-04-13 @ 05:46:50
Postat av: Jenna

Det lät väldigt spännande med ert program/föreläsning. Det kommer säkert gå strålande för er! I och med det egna företagandet så har du säkert även nytta av dina ekonomikunskaper? Kul att kunna förena utbildningen med kost/hälsa som du oxå brinner för :) Det är nog oxå något som jag kommer vilja göra en dag, att starta eget, men i vilken form vet jag inte ännu. Troligtvis blir det kost i fokus, men eftersom jag står med andra benet i träning, och det tredje (?) kring coachning/psykologi så får vi se vart jag hamnar.



Ha nu en strålande tisdag Emilia! Kramar

2010-04-13 @ 10:35:06
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback