Skapligt. Jo tack.

Mat i sinnet - ja alltså tanken var att fasta idag. Det gick bra till efter den långa mässan i kyrkan. Så jag och Anna-Carina tog oss till närmsta McDonken och åt fiskburgare. Vi konstaterade båda att burgaren såg lite liten ut. Där hängde vi ett tag, och sedan tog vi en fönstershopptitt på Nybrogatan. Här hemma har jag varit lite på städhumör. Och så har jag läst en massa. Och rengjort hela badrummet. Känns skapligt!

Igår var det skärtorsdag, och då togs kandidaterna upp till kyrkans fulla gemenskap = de blev katoliker! Det var väldigt fint och jag blev rörd, eftersom jag har varit med på resan. Imorgon, på påsknatten, är det vuxendop och jag är fadder till en kille som ska döpas. Det är stort. Jag själv blev också vuxendöpt, 1997.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback