Stillhet, frihet, promenad, lugn. Och ro.

Kan jag säga att jag medvetet låtit det vara bloggtorka? Kanske. Samtidigt ska glädjen infinna sig i skrivandet - annars blir det bara fjortisblogg av det hela (oj oj, jag och mina fördomar om fjortisbloggar...) Nu sitter jag hur som helst i sängen och ska inta kaffe. Min säng = allt - dvs här sover jag, bloggar jag, kollar på TV, dricker kaffe. Och intog lunch samtidigt som jag tittade på ett program om skönhetstävlingar. För barn. Ganska knäckande. Rent ut sagt.

Medan jag sitter här funderar jag över resten av dagen. Stillhet är ju ledordet och mantrat. Men klart att det finns saker som jag vill göra - just nu läser jag en bok av Camilla Läckberg - och den heter Isprinsessan. Mycket spännande!! Så den ligger ganska högt upp på "vill-göra"-listan (ta bort alla måste-listor och gör om dem till vill-listor!)

Hm. Kanske dags att göra en liten avrapportering om vad som har hänt sen sist. Jag börjar med tisdag. I bilder:












Onsdag: Det var igår. Då träffade jag några vänner i Solna för fika och prat. Tiden gick fort och sedan begav jag mig till Sven. Vi håller på att repa vårt program/föreläsning. Vi fick en trög start som sedan blev bättre. Vi är nästan klara med allt innehåll. Fick mysa lite med katten Frasse också. Till middag blev det spenatpasta (fast med champinjoner till mig eftersom jag inte äter kött just nu) och sen en skjuts hem. Min syster var med också på middagen! Jaha. Sen var det torsdag - jag sov ut kan jag säga - och sedan en promenad till Skogskyrkogården. Det kändes lite komaaktigt - jag vet inte, men jag har inte riktigt kontakt med mig själv just nu. Hem kom jag i alla fall och nu väntar jag på kvällen. Fast den behöver inte komma jättesnabbt eftersom jag gärna hinner med att städa lite grann....




Kommentarer
Postat av: Dorot

SÅ kan det vara ibland, att man inte riktigt har kontakt med sig själv. Nu är det vår och det händer så mycket i våra kroppar att det råder en förvirring i hjärnkontoret. Det är bara att ta det lugnt och vänta ut så kommer du att hitta dig igen.

Glad påsk på dig med

Kram

2010-04-01 @ 15:19:19
Postat av: Johanna

Hihi pasta med champinjoner och spenat, det är precis vad som livnärt mig större delen av luncherna sista veckorna. :) Mums!

2010-04-01 @ 16:20:41
URL: http://blogg.fitmama.se
Postat av: Jenna

Härliga påskbilder! Ger mig oxå lite mer påskkänsla trots att det inte är särskilt pyntat här hemma :) Några små kycklingar och harprydnare har jag dock fått fram!



Utmärkt tänkt det där med "vill-göra" listor istället för "att göra/måste göra" förresten :) Har oxå börjat med en "rolighetslista" som står på kylen och som bara innefattar allting roligt som jag/vi ska hitta på. Sen finns det ju mindre roliga ärenden men dom får en lucka på lämplig plats i min kalender så slipper jag tänka på dem, eller se dem dagligen på kylskåpsdörren.



Ha nu en fortsatt härlig påsk Emilia! Kram

2010-04-03 @ 12:22:41
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback