Dagens Skrivpuff - ?

Demidröm i min sömn
Jag vrider mig i sängen. Ligger i ett halvt töcken, men i en hel avgrund. Som kallas demidrömmen. Där kan jag gå in och vrida handlingar. Eller vara en observatör. Inatt orkar jag bara titta på det som händer. Du har en annan hårfärg, och du har klippt dig. Hon tittar på dig och säger att det "kan inte vara vi". Långt, blont hår och en regnig dag. Sen berättar hon Vad som egentligen hände, den där natten för några år sedan. När hon blev bunden till ett staket med vajrar, naken, och hur tortyren av hennes kropp gick till. Kärlekslöst och Hatfullt. Det var där och då hon bestämde sig. Att känslolösheten skulle vara hennes livsstrategi. Jag ser hur ditt ansiktsuttryck ändras. Du hade hoppats, men nu vet du att det inte är möjligt. Ni tar era cyklar och försvinner. Kvar står jag och undrar varför denna demidröm har nått mig, vilket är budskapet?
Kommentarer
Postat av: Dorot

fint och gripande som vanligt

kram

2010-08-07 @ 19:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback