Dagens SkrivPuff - Om att Skriva

Skriva är laddat för mig. På flera sätt. Jag skriver ju varje dag - och jag finner en lust i att formulera mig. Det händer något i mig, när jag hittar dem. Formuleringarna. Men det finns en allvarlig sida också. Teorin är att jag genom skrivandet når mig själv. Kommunikation med mig själv. Jag hävdar mig. Jag blir någon genom Skriften. I förhållande till mig själv. Och också i förhållandet till andra. Jag skulle inte må bra om jag var analfabet, kort och gott. I mina fingrar finns en sambandscentral till mitt inre. Ibland funderar jag på om jag inte är lite väl glättig och glad i mina texter. De som handlar om mitt liv, om min vardag. Men, jag valde att skriva på just det här sättet, att använda mig av det Positiva Perspektivet. Eländet vill jag inte dela med mig. Vem vet, mellan raderna kan en duktig läsare finna det mesta. Ibland får jag skrivvirus - jag måste skriva, mer och mer, och hela tiden bättre. Men egentligen gillar jag mest det korta, det koncisa - som talar så tydligt. De texterna värnar jag om. Verkligen.

Skriva, var är Du?
Du varmaste tangent
Du bortsprungna komma
En enkel mening som darrar
Och väntar
På nästa
Skriva, jag saknar dig


Kommentarer
Postat av: Y

Ja, det där att det "händer något" när man hittar formuleringarna, det är så sant!!! Just så, just så! Skrivandet blir ett sådant behov. Dessa två puffar flöt därför ihop för mig, tätt sammanlänkade.



Så roligt att ha ditt fina att läsa :)

2010-08-06 @ 00:46:51
URL: http://baratillanders.blogspot.com
Postat av: Ethel

Håller med, så är det. När formuleringar "sitter" är lycka!



Men vilket tragedi för alla människor i världen som är analfabeter. Så många härliga och utvecklande läs- och skrivupplevelser de missar i livet. Fast kan man sakna något man inte kan? Ja, det kan man nog, tror jag.



2010-08-06 @ 09:15:03
Postat av: Dorot

Som jag sa till dig igår. Jag tycker också om att skriva kort, koncist och träffande. Ibland behövs det inte så många ord för att uttrycka sig.



Kram

2010-08-06 @ 17:57:58
Postat av: Stina

Ja, är verkligen en kort och koncis och ändå så innehållsrik dikt du avslutar med! Jättefin! Intressanta perspektiv på skrivande du kommer med. Jag funderar på det där med att skriva glatt och glättigt, det måste ju vara bland det finaste som finns att dela med sig av, sådant som gör andra (och en själv) glada...och så börjar jag fundera på mig själv och tror att det är tvärtom ibland, jag kan vara glad och glättig men vid tangentbordet kommer jag i kontakt med något mörkt utan att ha nån aning om varifrån det kommer...jaja, nu börjar det bli sent :)

2010-08-06 @ 23:58:49
URL: http://spiskroken.wordpress.com
Postat av: Anna

Mycket bra. Tycker om att läsa. Du bortsprungna komma...;-)

2010-08-07 @ 15:06:54
URL: http://hallasigvaken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback