Det är dags att slappna av. Nu.

Måste erkänna att jag känner mig lite spänd. Lite nervös. Lite allt. Extra allt. Och ändå - en känsla av lugn. Den mångfacetterade människan kan vara svår att förstå, att greppa. Men det är faktiskt så att man kan känna sig lycklig och nedstämd på samma gång. Det är ju fascinerande. Och förklarande. Kluvenhet, förvirring, maktlöshet, maktfullhet (?), stabilitet - alla nyanser i ett spann - det går inte att kontrollera och veta exakt hur det är. Och det ena utesluter inte det andra.

Så jag sitter här. Klockan kvart i två drar jag igång. Har en del saker att fixa, mest på huvudplanet. Tänka, klura, formulera, skriva ned, renskriva...Och skicka. Och jag vill göra det med full närvaro. Och en något bekvämare plats. Sitter nu lutad mot en ruta och ljuset gör att det är svårt att se skärmen. Samtidigt så är tanken att jag ska stänga av datorn, eftersom den stör i mitt tankearbete. Det är först sen som jag ska använda mig av den. Jo. Är mycket stolt över förra veckans jobb, som jag nu väntar svar på.

En liten titt på vad jag ska hinna med nu här idag (fick i mig en ganska god lunch på fiket här bredvid - paella med scampi och fisk!)

- göra om min presentation till Livskick
- kolla igenom min företagsdagbok och göra en "to do-lista"
- försöka fixa bort några av mina to do:s

Det är fullt ös på stan - valstugor och försäljare över hela stan. Jag lyckades byta elbolag - blev ju nästan kär i försäljaren (sa jag att han var närmare 20??) och blev lite generad när han frågade om jag var över 18. Yes, you made my day!

By the way - vilken kväll igår hemma hos Ulliz och Ida - tackar för utomordentligt sällskap - vad kan bli bättre än fem tjejer, två soffor och två hundar? Det blev en kväll blandad med asflabb och politiska diskussioner - sedan var jag minst sagt däckad - men nöjd!




Kommentarer
Postat av: Svenne

Kram :)

2010-08-30 @ 18:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback