Busväder utanför fönstret

Brr säger jag bara. Det är inget höjdarväder, så jag kurar ihop mig på soffan här hemma. Tvätten håller på att göras och jag har en hel del idag att stå i. Ikväll är det nämligen återträff med min konfirmationsgrupp. Så jag ska handla ostar, vin och lite till (ska göra en inköpslista). Sen får jag hjälp vid femtiden, då vi ska ses i kyrkan. Det ser jag fram emot. Här hemma skulle jag vilja städa lite grann, men behöver lägga upp en plan! Och så har jag julklappar att slå in. Dels mina egna, men sen har Team Eugenia klappar till gatflickorna också. Jag har ordnat både från Body Shop och Lindt - de ställer upp gratis, vilket är tacksamt! Sen vet jag att HM ställer upp med fleecevantar också! På lördag är sista gången för terminen, och det ska tydligen bli kallt som sjutton. Tur att jag har mina kängor. Fast det gäller att inte ha fuktiga strumpor när man sätter på dem, för då kan det bli kallt!

Igår var en underbar kväll med mina finaste Emily och Ulliz. Vi skulle kunna sitta länge, länge och prata, ämnena tar aldrig slut. Emily har julfest idag på sitt jobb, som hon är med och anordnar, så efter tio kände vi att det var dags att gå. Vi delade ut lite julklappar också. Drack te. Och pratade som sagt. Vi hann äta lite mat också. Helmysigt och jag hoppas att vi ses snart igen!

Jag har fått ytterligare ett frilansjobb, det känns jättekul. Ska försöka sätta mig någon dag och planera januari månad. Och kanske längre fram än så. Men först ut är att ta mig till tvättstugan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback