Lördagstankar i en Vit Värld

Igår var det Idolfinal. Spännande, men framför allt trevligt att umgås med finaste vännerna Sven, Ulliz och Ida. Ja, hunden Elviz var med också. Jag var alldeles salig och myste i soffan som aldrig förr. Men sen var jag trött, hade jobbat hela dagen med Druvans färska senap. På en av de trevligaste butikerna jag har varit på. Ica Kvantum Arninge - rekommenderas! I alla fall om man ska bjuda på mat åt kunderna. Sålde över 100 senapsburkar. Och hade roligt, väldigt roligt! Teaterapan i mig får verkligen komma fram, och det är härligt. Jag funderar nu på om jag ska plantera ett frö och göra detta på egen basis. För jag vet att jag är bra och människor gillar mig.

Men nu är det lördag och jag ska snart bege mig till Kista Centrum. Sven har för första gången bett mig köpa kattmat till Frasse. Jag blev lite glad, eftersom det oftast är Sven som får gå ärenden åt mig. Är det inte mjölk så är det något annat. Hur som helst ska vi gå på julbord ikväll, på Eggeby Gård. Och se "finalen" av Så mycket bättre. Ett av de bästa programmen i år. Ja.





Du ler och talar om saker för migsom jag borde hört för länge sen. Jag har inte kraften att bli förbannad, så jag stannar vid tillståndet Ledsen. Men sen vet jag att jag kanske gör exakt samma sak mot någon annan. Mina känslor, som jag trodde var enbart för dig, har nu paketerats om. Till något nytt. Men jag använder dem mest som näring för mig själv. Orkar inte engagera mig i någon annan. Men ibland, när du står mitt framför mig, kan jag inte låta bli att undra - missade du helt och hållet den kärlek som jag hade för dig? Märkte du inte att mitt hjärta slog? Såg du inte min alldeles särskilda glädje? Var du blind, eller var jag otydlig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback