Pyssel & Knåp

Lillheten. Den har varit på besök även idag. Det var skönt, jag umgicks gärna med den! Jag började dagen ganska sen, men så var jag ute en stund, på väg till tvättstugan. Och insåg att jag måste ut och gå. Så jag fixade det viktigaste hemma, och sen var jag ute en dryg timme. Mot slutet bet det ordentligt i kinderna - jätteskönt! Det har varit lite svårt att varva ner stundtals, och det blev inte riktigt den här lediga dagen som jag hade planerat. Det känns synd, samtidigt som det är skönt att få saker och ting gjorda. Bland annat har jag lagat en jättegod linssoppa. Denna gång gjordes den på morötter, lök, broccoli, curry, krossade tomater. Inte att förglömma min goda buljong till! Sen passerade jag soppan med koriander till, den blev verkligen toppen. Och när jag kommer hem sen ska jag frysa in den. Så har jag för fler stressade dagar!

Pyssel & Knåp har det också varit här hemma. Ska visa sen vad det blev!





Nu ska jag iväg på mässa! Och lämna en bok på biblioteket!

Vi syns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback