Den oplanerade lördagen var en succé!

Jo, det kan jag lugnt säga - åkte hem till Ulliz och Ida - och stannade där. Vi hade det mysigt, diskuterade OS, kollade på Melodifestivalen och de bjöd på mumsig mat! Plus snacks, det var svårt att motstå! Däremot förstod jag inte varför inte Alcazar vann...Deras låt var överlägsen - men nu förstår jag att Darin var ganska bra han med. Jag tror att jag måste fastna för låten först.

Jag fastnade inte helt oanat på Gullmarsplan - jag visste att det var risk för förseningar. Så jag gick hem istället. Det var skönt och jag höll ett högt tempo. Tycker däremot lite synd om dem som har längre hem - vad gör man? Lönen är slut och taxi känns då kanske inte som ett alternativ...

Söndag - då vet ni att jag brukar ta det lugnt. Jag låg och drog mig länge, och det var skönt. Nu planerar jag att gå in till Medborgarplatsen senare idag - jag litar inte riktigt på tunnelbanan.

Innan dess har jag ändå planer - jag ska ta mig en tripp till Sockenplan och handlar lite. Lök och mjölk bland annat - ska göra storkok av linssoppa och använda mina afrikanska kryddor!








Hennes naglar var nerbitna och blicken flackande. Det var kallt den dagen och hon visste inte var hon skulle sova. Med sig hade hon en vagn med tillhörigheter. Vintern slår på dem som har minst. Hon bad en ung kvinna om fika, och de pratade en stund. Några minuter senare fick hon sitt efterlängtade kaffe och en brownie. Kvinnan gav henne en kram och gick vidare, samtidigt som hon bad om varmare tider...

Saker man borde göra oftare, tankar 2010
Kommentarer
Postat av: Dorot

Vad rörande!; det sista avsnitten om "varmare tider"

2010-02-21 @ 15:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback