Vad vill jag? Egentligen?

Jag har som föresats att göra det jag vill resten av veckan. Men vad är detta VILL? Något som gör mig glad antar jag, som ger mig satisfaction. Som just nu till exempel - jag fryser om fötterna. Då VILL jag värma dem. Lite svårt när jag ska blogga samtidigt...Annat som kommer till mig är städning. Konstigt nog. Och jobba känns helt okej. Men jag ska ta tag i fotsituationen först.


Några minuter senare

Sen vill jag göra tackkort till dem som var hemma hos mig i lördags - då ska jag försöka fixa det idag - annars är det lätt att man skjuter på det. Jag är ju lite pysslig av mig. Idag gick jag upp hyfsat tidigt, bra det eftersom jag har varit så trött på sistone och har haft svårt att gå upp...

För ett tag sedan berättade jag om CD-skivan "din möjlighet NU". Den är bra, men jag har lagt den lite åt sidan. Dags att sätta igång med den igen, för jag känner att företaget inte kommer "orka" annars. Dessutom är det inte bra att hålla alla idéer i huvudet, utan det är bättre att försöka konkretisera dem och arbeta aktivt med dem. Pepp pepp på mig.

Det som gör mig lite glad just nu är att maten, träningen och magen funkar som de ska. Det är faktiskt något att uppskatta. Små, men viktiga saker. Och det som har varit en hjälp på vägen är regelbundehet, ta vara på motionstillfällen (yogade i morse) och stressa lagom. Och mår magen bra, då mår knoppen också bra. Sen är jag tacksam mot mig själv att jag har fryst mat som bara behöver värmas - det är toppen när man är trött efter jobbet! Någon dag här framöver ska jag storkoka igen. Och lite glad över att jag kombinerar linser med spannmål eller ris - på så sätt säkrar jag proteinkvaliteten..!

Snart är det dags för fasta - det innebär nya "utmaningar" - dels håller jag nu på med Måbrautmaningen (se kategorin Måbra), dels en hundradagarsutmaning (som det går lite trögt med, men jag är ute minst en halvtimme om dagen). De nya utmaningarna under fastan är:

Inget rött kött
Köpfritt under 40 dagar



Utmanar du dig själv inom något område? Skulle du vilja testa något? Dela gärna med dig!



Kommentarer
Postat av: Jenna

Hur köpfria är dina köpfria dagar? dvs inte ens ex spontankaffe på takeaway när du går på stan osv? Jag tror jag ska ta itu med just den utmaningen! Jag shoppar inte loss särskilt mycket, men är bra på att ströhandlar onödigheter som blir mycket i längden. Som kaffe på 7-eleven, tidningar här och var osv..



Hoppas du får en riktigt härlig helg Emilia! Kram

2010-02-05 @ 22:05:52
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Dorot

Hej gumman!

Jag vill göra det som gör mig glad men också det som min kropp behöver. Ibland måste jag tyvärr kompromissa. Igår ville jag t.ex gå på bio men somnade när jag kom hem från jobbet så det böev 4-timmars somn i stället.

Å andra sida är det väldigt mycket jag vill men tid och jobb sätter gränser, tyvärr.

Ha en riktigt skön helg.

Kram

2010-02-06 @ 11:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback