Fröken Duktig

Ni vet hur man ibland kan ha rester av mat i kylen, men man vet inte hur man ska använda det eller när? Eller så orkar man helt enkelt inte. Så var det för mig med en burk oliver, resterna hade jag lagt i en plastförpackning. Men varje gång jag öppnade kylen så kände jag: jag borde. Men jag orkar inte. De är säkert inte goda längre... Ja, men idag fick jag energikick eftersom jag fick ett nytt frilansjobb. Så jag tog oliverna och kärnade ur dem. Kokade pasta. Skar upp tomater. Rev lite ost. Blandade oliverna, tomaterna och osten. Hällde på lite olivolja. Och pressade två vitlöksklyftor. När pastan var klar så la jag det över "röran" och vips hade jag en perfekt lunch!



Sen tog jag en rejäl powerwalk idag, så där så att svetten lackade. Och kom på flera namn på människor som jag skulle kunna intervjua till mitt nya jobb som jag fick. Känner mig företagssam. Nu ska jag arbeta vidare vänner. Ner till grovtvätten först för att sätta på en till maskin. Hoppas att mattorna blir rena!




Min mat idag



Tisdagen med Klara och Maria



Utsikt när vi promenerade i vinterlandskapet!
Kommentarer
Postat av: Kinga

Gör tummen upp

2010-01-07 @ 17:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback