Oplanerade lördagar är inte helt fel

Som strategi alltså. Sen blir det en del i alla fall. Planen var att gå till kyrkan i morse, men det blev att sova en timme extra. Sedan har jag arbetat en timme. Först skrev jag för hand, för det blir lättare att få överblick. Fortfarande har jag en intervju att lägga upp, och det är målet här på eftermiddagen. För klockan fyra ska jag vara hos Anna-Maria eftersom det är högläsning. Jag har valt bok, men jag måste hitta en bra del som jag kan läsa ur den. Jag avslöjar sedan vilken bok jag valde.


Apropå läsa så blev jag lite inspirerad här på eftermiddagen av en artikel i tidningen Hälsa (nummer 1, 2010) där det handlar om hur Pia Carlson äter och förhåller sig till livet enligt Are Waerland. Det handlar om vegetarisk kost, men det jag fastnade mest för var detta med att dricka te. Och göra det till en upplevelse. Hon tipsade just om att byta ut fikat mot en stor kopp te. Sedan är jag väldigt nyfiken på detta med syrade grönsaker - jag har surkål i kylen, kanske dags att faktiskt äta en matsked om dagen? Om ni vill veta mer om Pia Carlson, så har hon en blogg


Mat är ju en sak som intresserar mig (surprise, surprise!) - och jag försöker att vara snäll mot min kropp. En matig efterrätt som jag har gjort två gånger nu är: koka en rödbeta (eller två), skala den och skär den i mindre bitar. Sedan tar du några bitar chèvreost och hackar lite valnötter. På med honung. Det är en supergod kombination. Och jag kan tänka mig andra varianter med lite grönsallad, lök...Men som sagt, det är mitt tips på en matig efterrätt. Istället för godis exempelvis!


Idag ska jag göra en linssoppa - variant storkok så att jag kan frysa in. Mycket bra, tänker jag. Men inte göra för mycket heller. Dags att sätta på sig perspektiv-jobb-glasögonen





Kommentarer
Postat av: Jenna

Goddagens Emilia!

Den här dagen verkar jag faktiskt lyckas med att inte göra så mkt :) förutom allt städande i hela lägenheten. Men när man inte "måste" avbryta med massa annat ståhej blir det en ganska så harmonisk hemma-mys-dag faktiskt.

Ditt frilansuppdrag lät jättespännande! Måste få läsa din artikel sen :) måste vara en riktigt rolig grej att skriva!



Önskar dig oxå en trevlig helg! Kram

2010-01-09 @ 15:46:25
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback