Tonight I´m dangerous

Just nu är det hett i köket hos mig. Det trixas och fixas. Och undras över hur smördegen egentligen ska tämjas. Jag kikar in i kylen, som är intill bristningsgränsen. Och jag tänker på att vin ska inhandlas imorgon. Lite bara. Och tårtor ska göras. Pajer bakas. Jag gjorde en testomgång av pajer och måste säga att det gick bättre än förväntat - men så var det smördegen - jag tycker den sväller så. Ska jag se till att trycka ut den extra mycket kanske? Gott var det. Det kommer gå bra. Herr Höckert är andre-kock utan att riktigt veta om det. Och Monika tror jag kommer imorgon också. Kan ni förstå att jag fyller 30?? Kanske kommer det en liten review av de senaste tio åren, vad säger ni?


Kommentarer
Postat av: Dorot

Åter igen... att jag måste jobba just DEN HELGEN.

Som sagt jag ska tänka på dig och hjälpa dig i köket... Hoppas det duger.

Ha en fin dag, gumman

2010-01-29 @ 12:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback