Träning under tio dagar - upplägget!

Jag har vid flera tillfällen kommit i kontakt med begreppet vila. Och det finns anledning att gå in på det. För det är också träning. Kroppen återhämtar sig och reparerar sig - att vila ska inte vara kopplat till skuld. Att vila är nödvändigt. Annars blir kroppen, rent ut sagt, förstörd. Jag vill slå ett slag för vilan, jag vill hävda att den är viktig, precis som motion och kost är det. Ni som har dåligt samvete för att ni vilar, sluta upp med det! Var en stolt vilare!


För något inlägg sen pratade om att jag vill träna styrka med kroppen, under tio dagar ska jag hinna med alla de stora muskelgrupperna. Jag har börjat med bröst och rygg (har fortfarande träningsvärk) och här kommer planeringen - kommentera gärna


Tillfälle 1: Bröst och Rygg
Tillfälle 2: Biceps och nedre rygg
Tillfälle 3: Triceps och Baksida lår
Tillfälle 4: Mage och Framsida lår
Tillfälle 5: Axlar och Vader


Sammantaget - vilan får plats! Jag funderar på upplägget...Är det så att det blir bättre balans om man tränar vissa muskelgrupper tillsammans? Jag tänker mage och rygg är ju bålstabilitet...


Tjingeling, dags för mellis - sedan en kruskalunch! Jag har flitigt jobbat mellan 09.04-10.19 - stolt över att ta rast nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback