Dagen går, ibland hjärnan stilla står

Det är ju så att i mitt jobb är det viktigt med idéer. Och ibland har jag dagar då jag kallar mig själv för idésprutan och ibland undrar jag varför jag bestämde mig för att ha en arbetsdag över huvud taget. Idag är det blandat – jag har gjort en telefonintervju, och den gick bra. Skrev ner det jag kunde och låter nu texten vila. Saken är den att jag åt nog lite för lite lunch, och det märks så här på eftermiddagen.

 

Men, jag har ett telefonsamtal kvar och det tänkte jag genomföra om cirka en kvart. Efter det behövs en planering för resten av dagen. Som slutar en sisådär halv fem. Jag kan också tillägga att jag funderar starkt på en powerwalking runt sex. Och morfar och jag har en schackdejt på kvällen. Jo, för snart åker jag hem. Och då gäller det att hinna med allt det där man ville göra.

 

Igår kväll umgicks jag med min väninna Sylwia. Det är oerhört kul att träffa henne, även fast det inte är så ofta. Vi har ganska liknande värderingar men kan även hamna i diskussioner. Hon är faktiskt en förebild i mycket. Vi åt pasta och drack öl – kan det bli bättre. Sen blev det ändå en tidig kväll, för båda skulle jobba.

 

9.30 Planering av dagen (det bästa jag vet är att planera)
9.30-10.00 Ta fram de frågor som jag har och kolla igenom dem för intervju kl 13 (bra med förberedelse!)
10.00-10.30 Städa mailinboxen (skönt! Äntligen!)
10.30-11.30 Idésprutan på (mja, inte helt nöjd, men två artikelidéer och granskning av Alltförhälsan 2010)
11.30 – 12.30 Lunch (mat är min grej)
13.00-13.45 Tid för telefonintervju (mycket nöjd och en trevlig person som jag pratade med!)
13.45-14.30 Skriva rent, fortsätta med artikelarbetet (det gick bättre än vad jag räknade med, nu börjar grovarbetet!
14.30 Rast (jo tack)



Då kör vi på!

15.00-15.30 Ringa samtal

15.30-16.00 Idésprutan på

16.00-16.30 Avrunda, kolla mailen, fila på artikeln





Kommentarer
Postat av: Dorot

Visst är det härligt med stranden? Och polska stränder är underbara.

Tusen kramar för dig vännen

2010-07-07 @ 16:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback