Klassisk musik i ett Ordnat Hem

Jag läser en bok som heter "Mellan köksfönstret och evigheten" av Karin Thunberg (jobbat på Svenska Dagbladet) - ett livsöde blandat med tankar om arbete, kärlek ovh vänskap. Jo, den går att läsa. Behaglig bok. Författaren drabbades av bröstcancer och hon beskriver dels känslostormarna kring det och dels vad som är viktigt i livet - arbete, kärlek och vänskap. Det ligger nära till hands att skriva att det är mening som behövs i livet. Och arbete kan ju vara så mycket.



Vad tycker du behövs i livet?



Jag tänker på det här med fysisk aktivitet - det behövs i mitt liv. Jag går omkring och tjatar på att jag jagar endorfiner - för det är nog sanningen. Det händer något med mitt huvud (!) när jag tränar så att svetten lackar.


Boken fick mig att slå ihop den, för att själv skriva lite. Tanken idag var att inte alls sätta på datorn. Kan väl säga att jag inte kunde låta bli. Mina fingrar dras automatiskt till tangentbordet. Lyssnar på klassisk musik, bra sådan. Radio. Lagom för mig.

Igår såg jag Inception med Kinga - som jag har väntat! Den var bra och intressant. Fantastisk och verklig i overklighetens tecken. Drömmar påverkar oss och filmen fick mig att fundera på hur viktig verkligheten är egentligen (?). Kanske är det drömmarna som styr oss. Men jag grubblar inte för mycket på det, det är bäst att vara här och nu. I närvarons närvaro.

Böcker, film...och ikväll parkteater tillsammans med två vänner. I´ve been culturalysed. Jag är inte helt säker på om dagens beslut om aktiviteter är de rätta. Men ibland kan känslan ha rätt - och då är det bara att hänga på.


Jag håller på att utforma en ny utmaning. Jag vet att jag behöver en. Men den ska samtidigt vara rolig. Och svettig.

Så hjälp mig gärna!






Kommentarer
Postat av: Svenne

Tack Emilia för en jättebra dag igår!

2010-08-01 @ 17:53:05
Postat av: Emilia

Var så god :)



Fantastiskt trevlig må jag säga. Ska snart skriva en blogg om det :)



Kram vännen!

2010-08-01 @ 20:43:43
URL: http://enemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback