Skala ägg. Och skala av.

Näe. Man blir minst sagt lite dum av det här vädret. Men så pass smart att jag fixade mitt egna Internet hemma. Finns det Nobelpris för snabbast lösning? Jag konkurrerar med min snabbsinnighet och finurlighet. Och ta mig 17, trots värmen är jag hungrig. Ett ivrigt ägg väntar på mig i köket. Kan konstatera att kylskåpet har sett bättre dagar, ja, jag undrar om det går på ofrivillig fasta. Vet inte alls vad jag kan göra av majonnäs och jordgubbssylt light. Några morötter gömmer sig i ena hörnet. Och jag tror det fanns en lök. Men det är alldeles för varmt för linssoppa. Tacka vet jag kall mat just nu.

Efter min lycka (att jag kopplade in en sladd i väggen och datorn blinkade till) så är tanken att stänga av datorn, äta mitt ägg och läsa lite. Sen sova. Jo sova klockan 22.00. Jag är ganska trött. Det har varit få blogginlägg men förklaringen ligger i: jag bytte land i söndags. I tisdags bytte jag stad och jobbade i den nya staden. Sen jobbade jag även onsdag och torsdag. Mest gillar jag att blogga från min egen dator. Lite snobb så. Bortskämd. Så är det.

Jobbet då? Vad handlade det om egentligen? Jo ni som följer mig vet att jag ibland fältassisterar på SLU, Sveriges Lantbruksuniversitet. I tisdags genomfördes ett vindavdriftsförsök där jag medverkade tappert. Jag skriver tappert eftersom två andra fick solsting. Seriöst. Det var så varmt och jag omdefinierade värme för mig själv. Och som bevis har jag soleksem/värmeutslag på min högra överarm. Vilken bedrift! Arbetsuppgifterna bestod i att assistera chefen (pappa) med att ge honom marschallhållare som han placerade i vatten. Han var för övrigt själv placerad i detta vatten, som är en å. På marschallhållarna ställdes sedan petriskålar med lock på. Inuti hälldes avjoniserat vatten. När försöket drogs igång togs locken av. Försöket bestod av besprutning med en "coctail" och sedan tas vattenprover i ån och vattnet från petriskålarna tas in för analys. Om chefen vill kommentera är han välkommen! Visst finns det saker som kan klargöras ytterligare!

Kram därute - snart är vintern här!

Emilia








Kommentarer
Postat av: Dorot

Välkommen hem vännen!

2010-07-16 @ 09:15:29
Postat av: Svenne

Emilia, grävande journalist.

Kram

2010-07-16 @ 21:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback