Skapad till...?

Sitter i en vit soffa i en lägenhet vid Odenplan. På min vänstra hand är det små röda blåsliknande bubblor. På mig har jag en klänning och en rosa t-shirt över. Nyduschad. Och lite kluven. Om 45 minuter är Herr Höckert på plats och vi ska ha filmkväll här. Just det, kluvenheten. Jag har svårt att göra inget. Men har då lyckats göra det sedan klockan tio i morse. Jag är ovan. Att titta på TV var nästan magiskt - när gjorde jag det sist? Jag la mig på sängen och ströbläddrade i en tidning. Ströbläddrade. Annars är jag alltid på hugget - måste alltid lära mig av livet. Jag vill göra inget på inget vis. Fy vad jag är trött på duktigheten!

Helgen är nästintill oplanerad. Så borde det alltid vara. Jag klarar inte av min kalender något mer. Och då är jag själv ansvarig för den. Men mitt liv och mitt sinne är mitt ansvar. Så nu drar jag mig tillbaka, och börjar stryka bort, även sådant som kan verka roligt. Sociala biten är underbar - men nu måste jag tänka på en annan relation. Den med mig själv.

Jag har en plats för dig. Det är städat och lagom ljust. Det vibrerar där ibland. Det är mitt hjärta som slår. Hyran är betald och vibrationerna fortsätter till den sista dagen. Välkommen. Det är ett förstahandskontrakt.

Kommentarer
Postat av: Dorot

Bara njut av helgen, bara vara och ta det lugnt. Livet är för kort för att planera allt för mycket. Man ska också hinna leva...



Kram

2010-07-17 @ 16:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback