Massagebokning. Solkräm. Du. Jag.

Har lagt en filt på terassen och två stora mjuka kuddar. Här finns de bästa kuddarna, som jag gärna kramar om. Lyssnar på Tracy Chapman - det var länge sedan sist - hon spelades flitigt hos mig på slutet av 90-talet och början av 00-talet. Här är några låtar, som börjar med Let it rain.

Har haft lite otur med bankomater, tror det beror på att det var mycket folk i helgen - de tog slut helt enkelt, pengarna. Men i morse funkar det alldeles utmärkt. Så nu kan jag köpa biljett till Warszawa. Och gå på massage. Ryggen har haft lite ont. Men så är det. Och då gäller det att göra något åt det. Finns det något bättre än när milda vindar smeker min hud och öronen vilar till samtal av vänner nere på gården...? Till och med röklukten gör att jag känner mig hemma.

Brist på tankar har jag ju inte direkt. Men nu är det så att jag skulle vilja bli riktigt bra på något. Som jag skulle kunna skriva om och delvis försörja mig på. Och jag tror att kost är det som tilltalar, eftersom jag har grunden därifrån (kostrådgivarutbildning 2006). Och intresset. Men jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska gå tillväga - det finns ju olika sätt. Sen handlar det om erfarenhet - det är så jag lär mig som bäst.

Dags att gå ut i solen igen!




Kommentarer
Postat av: Matilda

vad härligt det lät att ta med sig kuddarna ut på terassen! mysigt! och tracy chapman, hon är en av mina favoriter!



kul med warszawa igen! när planerar du att åka?

2010-06-29 @ 11:44:45
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback