Soffliggare hela dagen. Yoga. Bara tacksamhet.

Måndag

Det blåste som bara den, när jag låg i gräset i Rålambshovsparken. Nej, det här går inte, tänkte jag och tog mitt pick och pack och begav mig hemåt. Där låg jag nöjd i sängen och läste. Och sen kom tröttheten, som på beställning. Och jag somnade – utan dåligt samvete. För vem vet bäst om inte kroppen? Den ville sova helt enkelt. Det har varit två veckor av intensitet, och därefter kommer baksmällan. Det är bara att acceptera. Vaknade lagom till yogan, som tog plats på Mariatorget. Svenne var med också. Det var ett bra pass, och det kommer att påverka resten av veckan – det känner jag tydligt. Sen har jag köpt salva till mina myggbett som jag fick i söndags. När jag var på världens mysigaste födelsedagskalas. Klara-tjejen fyllde ett år!! Tårtätande, presentöppnande, fotograferande, varande i största allmänhet. Och myggbett, hörde liksom till!

 

Tisdag

Jobbet i Uppsala har gjort att min kropp har vant sig att komma upp i tid – det uppskattas vill jag lova! Förut kunde jag ligga länge, länge i sängen. Nu är klockan 10.42 och jag har hunnit att städa vardagsrummet, vattna blommorna, fixa med bilder i datorn, äta frukost, spela spindelharpan på datorn. Och bara vara. För det är ju så viktigt! Dagens plan, tisdag, är att:

  • gå på mässan 12.15

  • äta lunch på stan, kanske en favorit i repris? Var på den vegetariska restaurangen Govindas igår...

  • Publicera bloggen

  • Skicka några mail/Telefonera

  • Fixa bankärenden

  • Träffa vänner i Sollentuna klockan halv fyra

 

Jag kan avslöja att jag ska åka och hälsa på min syster i Nordirland, i augusti!! Biljetter inköptes igår. Men det är ett tag kvar och jag har annat att njuta av...



 

Kommentarer
Postat av: Dorot

Roligt att höra lite från dig!



Ha det bäst, kramis

2010-06-08 @ 21:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback