Svaga vindar. Biljettköp. Sovuteblivande.

En halvtimme i solen och jag är redan i behov av en paus. Igår, på eftermiddagen, så gick vi till stranden - jag, min gudmor och hennes två barn - det var den bästa plajadagen! Det var en svag vind som tillsammans med solen gjorde strandvistelsen till en skön upplevelse! Jag har fått många tips på hur min fortsatta Jastarnia-vistelse ska se ut, så jag anammar dem sakta men säkert. Jag tror att jag ska till stranden efter obiad (lunch) och bara slappa.

Har börjat läsa en ny bok - de små tingens Gud. Mycket metaforer, men jag tror den kan vara bra. Så det är den tredje boken på semestern.

Idag köpte jag biljetten till Warszawa, åker på söndag eftermiddag - vad mysigt det ska bli att åka tåg! Och framför allt att träffa morföräldrarna, och min kusin. Och min bror och hans tjej. De brukar ju vara i Stockholm, men i år verkar det inte bli av - so I have some catching up to do!

Sömnen har krånglat lite på sistone. Jag tror inte jag ska söka orsaken, utan mer arbeta på att få till den. Sömnen alltså. Och jag har redan börjat, med att ta det liiiite lugnare och inte fara och flänga överallt. Det gäller även på tankenivå!

Planen idag dårå:

* Skissa på frågorna till mina intervjuer (30 minuter)
* Maila mina respondenter (30 minuter)
* Stranden
* Skriva brev
* Powerwalk (60 minuter) 
* Kyrkan







Kommentarer
Postat av: Matilda

mak, kan det vara vallmo?

pratar du flytande polska? förstår dina släktingar där nere svenska?



vad härligt att åka dit och hälsa på dem! hoppas du får det härligt! spännande med tåg, brukar du åka tåg dit?



japp, jag och mattias har semester om några veckor och vi ska faktiskt ha sverigesemester! har vi aldrig haft förut, så det ska bli kul! vi ska bila runt i södra delen av sverige i nästan 2 veckor! längtar jättemycket! :-)

kul att du ska jobba i uppsala, ja då kanske du springer på mig! :-) var ska du jobba? med vad?



lycka till med frilandsuppdragen, heja heja!!

2010-06-29 @ 14:28:15
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback