Försöker bli frisk. Mina tips.

Usch. Det här var inte rätt vecka att vara sjuk - men det finns saker att påverka.

1. Dricka mycket
2. Äta trots dålig hunger
3. Näsdroppar
4. Alvedon
5. Vicks i krämform som man kan smörja in halsen med
6. Sova - borde ligga på första plats
7. Göra te med ingefära och honung, jag kör just nu på rött sådant

Igår tog jag det ganska lugnt och denna tisdag blev det inställt med fröknarna som jag brukar umgås med. Trist, men jag vill inte smitta ner någon. Däremot kommer världens bästa morfar hit, och jag ska bjuda på - kikärtsbiffar - tadaa! Med guacamole och sötsur sås. Och en sallad som jag gör på sistone:

Riv en morot
Riv en rå rödbeta
Skala två blodapelsiner

Lägg alltsammans i en skål och blanda - fina färger! Kan även toppas med lite nötter!

Jag ska göra lite fint i köket nu, så jag rundar av här!

Har ni några förkylningstips?



Kommentarer
Postat av: Kinga

Kan Jang och kapslar med vitlöksolja i massor!!

Oslagbart.

2010-03-02 @ 15:00:22
Postat av: Dorot

Min väninna brukar dricka te med vodka... SJälv har jag aldrig provat men hon säger att det hjälper.

Jag brukar dricka citron saft när jag känner att förkylningen är på väg. Det hjälper mig...

Kramis och krya på dig

2010-03-02 @ 17:50:02
Postat av: Sven

Tänk dig frisk, använd din mentala superstyrka!

2010-03-02 @ 22:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback