Alltid roligt att upptäcka...

Veckan har varit speciell. Två sömnlösa nätter har gett perspektiv. Och illamående. Och insikt. Jag konstaterar:

1. Att kvällsluften har en angenäm doft från förr
2. Att det är helt okej att nästan vilja somna på tvärbanan
3. Det är ännu mer okej att längta efter sin säng
4. Att det är härligt att vara en stund i det förflutna för att sedan tända ett ljus i nuet

Jag hörde ett program på radion. Om förnöjsamhet. Eller snarare bristen på den. För visst är det så att vi jagar hela tiden något annat. Eller är du nöjd? VVJ - vågra vägra jaga. Men om det var något som var tydligt idag så var det min jobbmotivation. Jag vet ju precis vad jag ska göra för att få den tillbaka. Men orkade liksom inte. Det slutade med att timmarna gick oerhört trögt. Men visst, jag gjorde det jag orkade och sålde lite grann (jobbade med demo idag).

Imorgon är det träningens dag. Efter tvätten tänkte jag bege mig till Rålambshovsparken för att närvara. Så får vi om jag kommer att vara med och träna...






Kommentarer
Postat av: Anonym

BRA INSIKT! Vi behöver inte jaga efter livet för det finns ju hela tiden inom och runt oss! Eller vad är det vi jagar egentligen? Vet någon det!



Sitt still och lev!

Kramar

Svenne

2010-05-22 @ 00:13:54
Postat av: Dorot

Njut av att bara vara. Det förtjänar du vännen!

Kram och ha en skön och lugn helg.

2010-05-22 @ 06:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback