I love it when you read to me

Kvällens youtube-låt

Ni som vill vara lite interaktiva med bloggen, kan svara på frågorna nedan! Eller låta dem stanna i ditt hjärta, kanske sätter de igång tankar som behövs...

TEMA 1. Gränssättning
Det var med lite vemod som jag lämnade bloggen inför helgen. Och lättnad. Det blev en bra helg trots allt, även fast jag kanske tänjde på gränserna lite. Och sanningen är den att jag har inte formulerat för mig själv vilka gränser jag har. Jag vet alltså inte hur långt jag kan gå, med jobb och sånt. Innan det är "för sent". Det är alltså lite farligt, för jag har en tendens att vara ganska ambitiös.

Fråga 1. Känner du till dina gränser? Är det säkert? Hur resonerar du?

Men jag resonerar gärna vidare här gott folk - jo, för lite cred måste jag ändå ge mig själv. Jag äter. Jag sover. Jag planerar. Jag tar bort. Jag tar timeout. Jag vet kanske inte om det, men jag sätter faktiskt gränser. Och de baseras ju på en känsla av att "wait a minute, this is too much"

TEMA 2. Integritet
Jag har vänner. Tänk, att det är inte alltid så fallet är. Ja, jag har "lyckats". Men det är ju någon egenskap jag besitter. Jag är ganska snäll = folk umgås gärna med mig. Jag är öppen. Öppen. Kruxet är hur öppen ska jag vara? Var går gränsen? Det är klart att vi kan resonera som att det "det beror på". Och vi själva har makten. Men jag tror jag behöver öva. På avvägningar. Jag tror att det känns i magen.

Fråga 2. Hur avväger du i nya vänskaper? Öppnar du dig först?

Tanke kring detta med blogg och integritet - jag tror ni förstår vad jag menar - hur öppen är jag på bloggen? Svar: både och. Jag skriver aldrig om kärlek. Förutom kanske på ett icke-uppenbart sätt. Men kärlek är ju samtidigt så viktigt. Men då tar jag det på ett allmänt plan! Sedan är jag öppen om vad jag gör på dagarna.






Kommentarer
Postat av: Dorot

Det är bra att vara ambitiös men går man över gränsen får man tyvärr betala sitt pris. Därför är det viktigare att säga nej ibland och ta hand om sig själv i stället. Det är en ständig balansgång. Man vill gärna så mycket men tiden och ork räcker inte alltid till. Och visst blir man stressad av en fullbokad almanacka??



Du skriver också om integritet. Den är viktig. Man ska inte hänga ut sig på bloggen. Ditt privatliv är bara ditt. Har du behov av att skriva eller prata av dig gör du det för dem du har förtroende för eller skriver du dagbok. Svårare än så borde det inte vara. Och du behöver inte skämmas för att du skrivit för mycket ...



Ha en bra dag, vännen

Kramis

2010-05-04 @ 08:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback