Uppsala del 2: Svennes svit & promenaden till Tant Grön

På lördagen var jag lite mer trött än vanligt. Katten Frasse hade levt rövare hela natten, och det var bara att acceptera. Mitt i natten välter han burken med sitt kattgodis och börjar knapra: knaper, knaper, knaper... Det var nästan lite skrattretande! Men väl upp åt jag frukost och ringde upp Svenne från sviten. I källaren. Ja, vi var så många hos pappa, så vi hyrde ett gästrum åt Herr Höckert. Med icke-knaprande katter. Eller ja, inga katter alls faktiskt. Medan pappa diskade iväg en megadisk begav sig Svenne och jag på megapromenad. Åh, vilken vacker dag!








På lördag kväll åkte vi hem, till Svenne, för att titta på "Så mycket bättre" - ett jättebra program som jag verkligen rekommenderar om man tycker om musik! Vi tyckte mycket om detta avsnitt och förhoppningsvis hinner jag se nästa på lördag. Igår, söndag, hängde jag med fina Ulliz hela dagen, vi kollade lite på film och lagade mat. Jag hann sova lite på soffan också, vilket var superskönt! Vi började först med att ta Elviz på en långpromenad (Elvis är en hund) och jag fick se helt nya platser, i närheten av Hagaparken - det var skoj! Vi hann med lite tv-spel också - super!

Nu ska jag strax kila iväg på kurs i kyrkan.

Följer du något på TV?
Kommentarer
Postat av: Svenne

Gillar (som vanligt)

2010-11-08 @ 20:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback