En bra söndagkväll har några kriterier...

Jag kunde andas ut. Trots att jag har bra koll på vad jag har skrivit tidigare. Men det är alltid lite nervöst, när jag trycker på skicka-knappen, och någon ska läsa vad jag har skrivit. Heter det "hennes" eller heter det "sitt"? Ska jag skriva "före" eller ska jag skriva "innan"? Ibland blir jag nollställd, men det beror oftast inte på att jag inte kan, utan mer att jag är trött och slarvar. Men det gör också att jag numer försöker vara riktigt närvarande när jag jobbar. Det är alltså inte antalet timmar som avgör hur pass bra en artikel blir. Det är hur pass närvarande och fokuserad jag är. Låter kanske klyschigt, men det funkar faktiskt. Oftast sitter jag inte längre än i 50 minuter och arbetar. Sen gör jag något helt annat. Bara för att låta hjärnan slappna av lite. Lösningarna kommer ganska ofta när jag inte arbetar, och därför har jag en liten rosa anteckningsbok, där jag kan anteckna det jag kommer på. Det är på resultatet vi ska sikta, inte på antalet arbetade timmar. Åh, jag låter som en guru i effektivitet. Men låt mig vara det denna söndagkväll!

Jag fick för ett tag sen erbjudande att titta på en gratis film på headweb, och det erbjudandet ska jag utnyttja alldeles nu. Känns skönt. Och gratis är ju alltid fantastiskt!

Receptet på kikärtsgrytan kommer imorgon!






Du är så vacker att det gör ont. Ja, din skönhet skär i mig, som en sylvass kniv. Dina leenden skiner i kapp med blodet som sipprar ur mig. Blodrött är det, liksom mitt hjärtas kärlek till dig. Om du tar i mig lämnar du blåmärken som aldrig läker, och din hud bränner mot min, och jag känner lågan däremellan. När du pratar med mig, går ljudet genom mina öron, och de gråter efter mer, tala med mig! När dina ögon sluts i en blinkning vill mina att de ska öppnas igen, för däri kan jag drunkna och låta smärtan försvinna.
Kommentarer
Postat av: Anonym

Dina härliga texter, vännen! Har du de samlade någonstans? Eller skriver du allt eftersom?



Kram

2010-10-24 @ 21:33:11
Postat av: Matilda

Känner verkligen igen mig i det där med effektiviteten!



Haha, ja det hör ju inte till vanligheterna att han kommenterar direkt.. blev nästan lite chockad faktiskt! ;)



Kram M



2010-10-24 @ 22:32:41
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback