Konstig Måndag

Om det är lättare att falla, med ena foten utanför (Melissa Horn)

Jag vaknade med magont. Ingen aning om varför. Men det var något som inte stämde. Kände mig stressad trots att jag inte är det. Det blev en lugn frukost framför Malou (Efter tio) och sen tog jag en dusch. Då lossnade energierna lite och jag kunde jobba lite mer koncentrerat. Nu tvättar jag samtidigt, och till lunch blev det dinkelpannkakor med min goda tonfiskröra.

Kanske blev det en aningens för mycket igår. Satt uppe till efter tolv och skrev brev. Det var lite tumultartat uppe på hjärnkontoret. Och. Ja. Då blir jag lite rädd. Jag vet att jag besitter en kreativ ådra, men när den får styra för mycket, då är det annat som får lida. Det händer med jämna mellanrum att jag måste bromsa. Och då kan man ju inte gasa samtidigt.

Jag vet att jag döljer en sanning (Melissa Horn)

Igår upplevde jag en bit sanning. Om mig själv. Jag är inte helt säker på vad det betyder, kanske att jag lär känna mig själv. Det var lite häftigt faktiskt.

Nu ska jag avsluta tvätten, och sen göra mig iordning för min sista intervju som jag ska göra för en artikel som jag skriver. Berättar mer när den kommer i tryck!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Så sant! Du visar en väldigt härlig bild av Stockholm och jag vet att det finns underbara delar där. :)

2010-10-18 @ 13:58:33
URL: http://johanna.livskick.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback