Promenader is the schizzle!

Sitter och fryser om fötterna. Men det går att åtgärda. Annat som är åtgärdat är ett fd stressat huvud. Jag jobbade på bra under fömiddagen, men sen gjorde jag som så ofta förr - lämnade allt för en härlig promenad. I snabbt tempo och jag kan säga att jag numer äger ett nytt huvud. Det känns fantastiskt. Och jag kom på minst en bra idé därute. Så det är verkligen inte bortkastad tid. Till en början kretsade tankarna mycket kring mitt jobb och hur jag ska lösa vissa knutar. Men sen var jag ett med naturen. Och sprang upp för den stora trappan vid Skogskyrkogården - det kändes mer än bra. Sen gick jag till Svedmyra och gjorde mina inköp. Lite nöjd över nya tesorter! Och sen lagade jag en lunch inspirerad av Blossom Magazine - en kikärtsröra med spenat och fetaost! Ska redogöra för receptet inom kort! Nu håller jag på med lite hemligheter i köket medan jag jobbar - mycket bra kombo! Ikväll är det yoga med Janne, men det borde ni veta vid det här laget!






Har ni läst min artikel om mindful matlagning?

Ni som vill få inspiration till nyttiga recept - titta här på mungbönegrytsreceptet!

Sist men inte minst - kumminstekt potatis och blomkål!

Kommentarer
Postat av: Dorot

Var det äppelknutor du gömmer????

Härligt att läsa din blogg. Jag har laddat med afrodans under kvällen och ska snart gå och lägga mig med en bra bok innan jag somnar.

Kram

2010-10-13 @ 21:43:20
Postat av: Molly

hej emilia!

hoppas att allt är bra med dig denna torsdag? här stormar det som bara den samt att det kom lite snö :/



kul att du såg artikeln/notisen i cosmopolitan, du är den första :)



har du något kul att se fram emot till helgen? jag ska få besök av syster vilket ska bli kul.



du får ha en fortsatt bra dag! kramkram

2010-10-14 @ 13:29:15
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback